Når du søger i Google, har du måske lagt mærke til at der nogle gange er noget ekstra ved nogle af søgeresultaterne udover det, der normalt er? Det kan være stjerner, et lille billede, en tidsangivelse eller anden ekstra information om søgeresultatet.
Denne ekstra information kaldes ”rich snippets”, eller ”udvidede uddrag” på dansk.
Rich snippets gør dit søgeresultat mere spændende i søgeresultaterne
Rich snippets er noget yderligere information, om den pågældende webside, som er føjet til søgeresultatet i Google.
Et almindeligt søgeresultat uden rich snippets består af:
URL
Titel
Metabeskrivelse
Eksempel på ’almideligt’ søgeresultat uden rich snippets:
Eksempel på søgeresultat med rich snippet:
Her er der tilføjet ekstra information i søgeresultatet. Der er nogle orange stjerner, og der står ”Bedømmelse: 4,1 – 119 stemmer – 1 t. 12 min.” Denne ekstra information hentes fra et websites HTML-kode.
Google indførte muligheden for tilføjelse af rich snippets for at gøre søgeresultater mere relevante for folk, der søger på Google, da det dermed bliver hurtigere for brugeren at afgøre om et givet søgeresultat er relevant og indeholder den information, der ledes efter.
Af den årsag har rich snippets indirekte betydning for en hjemmesides placering i Googles søgeresultater, da ”click through raten” påvirkes positivt, hvilket i Googles øjne er en medvirkende faktor i udregningen af søgeresultatets relevans. Derfor kan rich snippets være medvirkende til at man kommer til at rangere højere i Google – selvfølgelig i kombination med alle de andre SEO-tiltag, man foretager.
Eksempler på forskellige former for rich snippets, som kan føjes til søgeresultatet:
Sociale profiler
Events/begivenheder
FAQ
Produkter
Opskrifter
Anmeldelser
Videoer
4 gode grunde til at du skal bruge Rich Snippets:
Får dit søgeresultat til at skille sig ud fra de andre
Mere trafik til dit websted
Flere klik på dit søgeresultat
Mulighed for på sigt at rangere højere i Google
Hvordan tilføjer man Rich Snippets til sine søgeresultater?
Måden, man føjer rich snippets til sine søgeresultater, er ved at lave specifikke ’tags’ med struktureret data i sin hjemmesides HTML-kode. Man bruger typisk noget, der hedder schema markup til at gøre dette.
Det virker på den måde, at man indsætter de specifikke tags rundt om de elementer, man gerne vil have skal vises i søgeresultatet som rich snippets. På denne måde får Google mere specifik viden om, hvilket indhold, man har på sin side. Det kunne fx være stjerner fra en anmeldelse fra Google eller Trustpilot, en tidsangivelse på, hvor lang tid en opskrift tager at udføre m.m. Der er som beskrevet tidligere mange muligheder, og de er alle med til potentielt at øge synligheden og klikraten.
Opsummering
Rich snippets er den ekstra information i Googles søgeresultater om en websides indhold, som ofte er stjerner fra diverse anmeldelser fx Trustpilot.
Man får Rich snippets til at blive vist ved at opmarkere de elementer på sin side, som man gerne vil have vist som Rich snippets. Det kan man gøre med Schema Markup.
Schema Markup hjælper Google med at indeksere en websides landingssider og gør det muligt at få udvidede søgeresultater til at blive vist i søgemaskinerne.
Analysen afdækker den aktuelle synlighed i Google på et udvalg af højrelevante søgeord vi har kunnet identificere på den angivne hjemmeside.
Analyserne laves alle manuelt og er udarbejdet med input fra forskellige værktøjer. Heraf skræddersyede anbefalinger og råd.
GRATIS POTENTIALEANALYSE
Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed
Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail
Vi anvender cookies
Vi anvender cookies på vores hjemmeside for at give dig den bedste og mest relevante oplevelse ved at huske dine præferencer og evt. genbesøg. Ved at klikke “Acceptér”, giver du samtykke til at vi anvender alle cookies.
Denne hjemmeside anvender cookies til at forbedre din oplevelse, mens du navigerer gennem hjemmesiden. Ud af disse gemmes de cookies, der er kategoriseret som nødvendige, i din browser, da de er vigtige for, at websitet kan fungere grundlæggende. Vi bruger også tredjepartscookies, der hjælper os med at analysere og forstå, hvordan du bruger vores hjemmeside. Disse cookies gemmes kun i din browser med dit samtykke. Du har også mulighed for at fravælge disse cookies. Men fravalg af nogle af disse cookies kan påvirke din browseroplevelse.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
You can see how this popup was set up in our step-by-step guide: https://wppopupmaker.com/guides/auto-opening-announcement-popups/
You can see how this popup was set up in our step-by-step guide: https://wppopupmaker.com/guides/auto-opening-announcement-popups/
You can see how this popup was set up in our step-by-step guide: https://wppopupmaker.com/guides/auto-opening-announcement-popups/
You can see how this popup was set up in our step-by-step guide: https://wppopupmaker.com/guides/auto-opening-announcement-popups/
You can see how this popup was set up in our step-by-step guide: https://wppopupmaker.com/guides/auto-opening-announcement-popups/